Jak zbudować sieć kontaktów na Linkedin

Jak zbudować sieć kontaktów na Linkedin

Portal Linkedin jest znakomitym miejscem do nawiązywania biznesowych relacji. Istnieje już od kilku lat, w trakcie których zdobył olbrzymią popularność na całym świecie. Wiele prężnie działających firm powstało już właśnie dzięki LInkedin, a kolejne przykłady takowych jasno pokazują, że warto zabiegać o potencjalnych klientów właśnie w tym miejscu. By jednak sprawić, że nasz biznes będzie rósł dzięki aktywności na Linkedin, musimy najpierw zbudować sieć kontaktów.

Jak się do tego zabrać ?

Przede wszystkim trzeba zlokalizować na portalu osoby z naszej branży. Nie jest to ekstremalnie ciężkie zadanie, ponieważ algorytm serwisu sam podpowiada nam, którzy ludzie są warci naszej uwagi w odniesieniu do biznesu, jaki aktualnie prowadzimy. Jeżeli wejdziemy w profil jednej osoby, po prawej stronie zobaczymy całą listę innych ludzi, którzy prawdopodobnie mają coś wspólnego z naszą branżą. Jeżeli nasza lista kontaktów jest pusta, oczywiście musimy zacząć ją budować. W tym celu krok po kroku zapraszajmy osoby, które mogą nam się przydać na dalszej biznesowej drodze do sieci zawodowej.

Dodanie osoby, na której nam zależy (oczywiście w sensie zawodowym) do sieci kontaktów na Linkedin powinno być tylko początkiem dobrej relacji. Najlepiej zacząć ją od spersonalizowania wiadomości powitalnej. Napiszmy ją w takim stylu, w jakim sami chcielibyśmy ją otrzymać. Idealnie, by odnosiła się bezpośrednio do danej osoby i do tego, co robi. Dobrze jest napisać imię drugiej osoby (np. Dzień dobry Pani Amelio) by udanie rozpocząć konwersację, ponieważ większość ludzi bardzo lubi czytać, lub słyszeć swoje imię od nieznajomych. Jest to dla drugiej osoby dowodem, że traktujemy ją jak człowieka, a nie tylko obiekt biznesowych starań. Wiadomość taka powinna zawierać przede wszystkim informację o tym, co możemy zrobić dla naszego kontrahenta, bo większość ludzi (nie oszukujmy się) patrzy wyłącznie na swoje korzyści. Dobrze jest też wspomnieć o czymś, co nas łączy (na przykład-Pani Amelio, ja również bardzo lubię wyjeżdżać w góry i też mam podobnego psa) bo ludzie zawsze chętniej nawiązują relację z kimś, kto jest do nich podobny. Mogą się wtedy z nim identyfikować oraz mieć do niego większe zaufanie.

To rzecz jasna dopiero sam początek zabiegów prowadzących do sprzedaży. By sprzedawać poprzez Linkedin potrzeba wielu miesięcy zdobywania doświadczeń i kontaktów. Gdy jednak już je zdobędziemy możliwe, że będą znajomościami na lata. Wtedy jest duża szansa, że raz zdobyty kontakt pięknie zaowocuje w przyszłości.

Kredyt na innowacje

Oczywiście każdego rodzaju inwestycje i innowacje wiążą się z koniecznością zaangażowania dodatkowej gotówki. Jednak bez ciągłego ulepszania i doskonalenia zarówno produktów, jak i kanałów dystrybucji nie mamy szansy na rozwój i zwiększanie zysków. Warto także wykorzystywać okazje, które się nadarzają. Nie zawsze jednak możliwość inwestycji pojawia się akurat wtedy kiedy mamy wolne środki. Nie należy jednak zamykać się na nowe inwestycje, a poszukać rozwiązania np. w postaci kredytu dla firm.

Dodaj komentarz