Kwiaciarnia pomysłem na biznes

Zawód florysta

Kwiaty towarzyszą nam w wielu sytuacjach. Wręczamy je z okazji urodzin, ślubu, ale są też elementem wiązanek czy wieńców pogrzebowych. Zarówno w przypadku tych radośniejszych okazji jak i mniej miłych kwiaty spełniają swoją rolę i wiele osób korzysta z usług kwiaciarni. Może ona więc być całkiem ciekawym pomysłem na biznes. Aby jednak mówić o kwiaciarni jako biznesie musimy zrozumieć czym tak właściwie ona jest i jakie trzeba spełnić warunki by ją otworzyć.

Kwiaciarnia pomysłem na biznes

Kwiaciarnia to punkt sprzedaży kwiatów, bukietów okolicznościowych i innych materiałów dekoracyjnych oraz przedmiotów upominkowych powiązanych z tymi usługami (doniczki, karty okolicznościowe, wstążki, wazony). Nowoczesna kwiaciarnia to również poczta kwiatowa czyli usługa dostawy wybranych kwiatów pod wskazany adres przez kuriera. Z powyższym wiąże się także kwiaciarnia internetowa, a więc nie tylko dostawa wybranych kwiatów, ale także ich zamawianie w trybie on line na podstawie oferty zamieszczonej w internecie.

W przypadku otwierania kwiaciarni istotna jest odpowiednia lokalizacja, gdyż to ona decyduje o powodzeniu oferowanych towarów i usług. Ważny jest też wystrój wnętrz, który powinien zachęcać do zakupu kwiatów oraz szeroko prezentować ofertę kwiaciarni w tym wybór dostępnych kwiatów (ciętych i doniczkowych), wiązanek i bukietów oraz innych okolicznościowych kompozycji (ślub, imieniny, pogrzeb). Pracownicy powinni więc posiadać umiejętności układania kwiatów – warto aby przedsiębiorca lub jego pracownik zapoznali się z tymi zagadnieniami na kursach florystycznych.

Forma prawna działalności

Prowadzenie kwiaciarni nie jest zaliczane do działalności regulowanej – oznacza to, że powinno się zarejestrować ją na ogólnych zasadach. Pod kątem inwestycyjnym otwarcie kwiaciarni również nie wymaga realizacji dodatkowych warunków. Lokal powinien po prostu odpowiadać wymogom placówki handlowej – jednak ze względu na konieczność utrzymania świeżości kwiatów, zachodzi potrzeba wyposażenia pomieszczeń w sprzęt pozwalający zachować odpowiedni poziom wilgotności (klimatyzatory).

Poza umiejętnościami florystycznymi pracownicy powinni też umieć doradzać klientom przy wyborze towaru. W przypadku prowadzenia poczty kwiatowej i sprzedaży internetowej trzeba przewidzieć stosowne zaplecze logistyczne i dostęp do środków komunikacji elektronicznej.

Kwiaciarnię można otworzyć wybierając dowolną formę działalności, poza spółką partnerską. Widzimy więc, że założenie kwiaciarni nie jest trudne – wymaga jednak poczucia estetyki i wyobraźni zarówno od właściciela jak i pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *